gry online

26.09.2008

Ciasto czekoladowe - dietetyczne

To ciasto nie zawiera cukru, maki pszennej ani mleka... w składzie ma mąkę żytnią (czasem piekłam z razowej), slodkosć uzyskuje się dzięki słodzikowi, a mleko zastąpione jest wodą. Wiem...brzmi to niezbyt zachęcająco, ale zapewniam że w smaku nie odbiega zbytnio od ciast z cukrem i mąką pszenna. Przepis jest dla osób stosujących dietę przeciwgrzybiczą, jednoczenie o niskim indeksie glikemicznym, a może byc też dobrym wyjściem w diecie odchudzającej...jeśli nie możemy obejść się bez ciasta...



CIASTO CZEKOLADOWE BEZ CUKRU

3/4 szkl mąki żytniej
4 jajka
1/2 szkl cieplej wody
1/4 szkl oleju słonecznikowego
8 tabletek słodzika***
3 lyżki kakao
2 plaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3 jabłka
kilka orzechów włoskich
ziarno słonecznika lub sezamu do posypania

Jabłka obrać i pokroić w kostkę. Oddzielić żółtka od białek. W jednej misce ubić pianę z białek, w drugiej większej ubić żóltka dodając powoli olej. Słodzik rozpuścić w cieplej wodzie i powoli wlać do żółtek cięgle ubijając. Wsypać przesianą mąkę wymieszaną z kakao i proszkiem do pieczenia. Na to wylozyć pianę i lekko wymieszać nie rozbijając jej zbytnio. Dodać jabłka i posiekane orzechy i wszystko delikatnie polączyc. Blaszkę keksową wysmarować i wysypać otrębami żytnimi. Wyłożyć do niej ciasto, z wierzchu posypać słonecznikiem lub sezamem.
Piekarnik nagrzać do 190stC i wstawić ciasto do upieczenia na 40-45 minut. Sprawdzić patyczkiem czy upieczone i wyjąć na kratkę, ostudzić. Smacznego!

*** W sprzedaży jest słodzik w proszku do wypieków - TEN- Sussina gold , lepiej taki właśnie użyć.

17 komentarzy:

  1. Fantastyczny Blog! Zabieram sie do pieczenia dietetycznych wypieków! Nareszcie nie bede musiała patrzec się jak inni jedza a ja nie xd;D
    DZIĘKUJE!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi zachęcająco, uwierz! Po pierwsze - ciasta z czekoladą i kakao mają najbardziej wyrazisty smak, gdy nie dodaje się do nich zbyt wiele mąki i jajek. Po drugie - sama jestem na diecie i jeśli tylko mogę zrobić sobie coś pysznego na deser, nie mówię nie :).

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacja. jestem na diecie przeciwgrzybicznej zwalczającej candidę i do tej pory msuiałam się obejść smakiem gdy inni pałaszowali ciasta a teraz mogę zjeść i ja pyszne ciacho. Bo ono jak na ciasto dieteczne jest naprawdę super. Ja nie dodawałm proszku do pieczenia bo on zawiera sode i mąkę pszenną, które są zabronione w mojej diecie ale i tak ciasto pięknie wyrosło. POLECAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. proponuję zamiast kakao użyć karob - w sieci można znależć info na temat zalet tego produktu w stosunku do kakao

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy, mozna użyć karob, wtedy ciasto będzie czekoladopodobne:)) ... a tak całkiem serio, to rzeczywiście mozna zastąpić, nie piekłam jeszcze z nim ale nie omieszkam spróbować, dziekuję za sugestie i pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiego typu powinna być ta mąka żytnia? razowa typ 2000, czy żurkowa typ 720? czy może jakaś inna?

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy - ja uzyłam mąkę chlebowa typ720, mozna zrobic też z razową, wtedy trzeba użyc więcej wody bo ta maaka jest bardziej higroskopijna, poza tym ciasto będzie 'cięższe' tzn bardziej zwarte.
    Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis. Akutar nie mam za duzo produktów w zasięgu ręki. Juz zaczynam piec. Az jestem ciekawa co z tego wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Maka zytnia zawiera 333 kalorie w 100 gramach. Maka pszenna 338 kalorii. Gratuluje wiedzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto dietetyczne nie oznacza że jest dla osób liczących kalorie, nie oznacza że jest odpowiednie w diecie odchudzającej, moje przepisy sa przede wszystkim dla tych, którzy nie mogą jeść cukru, mąki pszennej, mleka, czyli dla osób z candidą lub będących na diecie bezcukrowej czyli diabetyków... pozdrawiam!

      Usuń
  10. Fajny przepis zaraz zabieram sie za pieczenie,ja uzyję stevie zamiast słodzika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uzywałam jeszcze stevii, ciekawe jak Ci wyjdzie, pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Ciasto bardzo smaczne! Ale mam pytanie... Czy ono wychodzi takie "wytrawne" czy z moim słodzikiem jest coś nie tak? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, ciasto nie jest zbyt słodkie, jesli wolisz słodsze możesz uzyc więcej słodzika, najlepiej tego do wypieków czyli Sussina gold, sama musisz dostosować ilość do swojego smaku, pozdrawiam:)

      Usuń
    2. fajnie się oblizać, ale moja dieta przeciwgrzybicza wyklucza również wszelkie słodziki:( i owoce a tu już jnie ma ratunku

      Usuń
  12. Zamiast cukru można użyć ksylitolu, tak jak ja to zrobiłam :-) no i troszkę więcej ;-) Jabłka za to wzięłam kwaśne. Moja córka jest na diecie candida i od czasu do czasu pozwalam jej na jakieś kwaśne jabłko 🍎 Dziś zrobię jej Dzień Dziecka :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że wypróbowałaś przepis, tak można użyć ksylitol, pozdrawiam :)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...