gry online

30.08.2013

Konfitura z czerwonej cebuli


Szkoda, że nie zrobiłam jej wcześniej....ale w końcu jest!
Na pewno wejdzie na stałe do mojego repertuaru.  Bardzo smaczny dodatek do mięs, serów lub po prostu do chleba z masłem:)  Mowa o konfiturze z czerwonej cebuli, przepis pochodzi z...ale ponieważ jest przeze mnie zmieniony, więc nie podam źródła.




KONFITURA Z CZERWONEJ CEBULI 

*  1/2 kg czerwonej cebuli
*  2 łyżki oliwy z oliwek lub oleju słonecznikowego
*  2 płaskie łyżki brązowego cukru demerara
*  1/4  łyżeczki soli
*  1/4 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
*  1/2 szkl wina czerwonego
*  1/3 szkl octu balsamicznego
*  1 łyżka drobnych rodzynek




Cebulę obrać i pokroić w piórka.
W rondlu (najlepiej żeliwnym lub innym z grubym dnem)  rozpuścić cukier, dołożyć cebulę.  Wymieszać, posolić i podgrzewać na średnim ogniu.  Ciągle mieszając, dusić przez kilkanaście minut aż cebula się zeszkli - uważać żeby jej nie przyrumienić.
Wlać wino i ocet balsamiczny, dosypać wypłukane rodzynki, zmniejszyć ogień i smażyć przez 40-50 minut, co chwilę mieszając.  Cebula powinna się skarmelizować a płyny odparować.
Przełożyć konfiturę do słoiczka, przechowywać w lodówce.  Można także zawekować i pozostawić na później:)
Smacznego!



*

/hibiscus/

19 komentarzy:

  1. Ja w tym roku zrobiłam marynowaną czerwoną cebulę i jest wyśmienita. :)
    Może kolejnym razem zrobię taką konfiturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ją jako dodatek do serów, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykle ciekawy przepis! Nigdy nie jadłam, więc pewnie wypróbuję, a teraz idę sobie popatrzeć co mnie ominęło wstecz:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności a skąd wziąć ten cukier demerara ??
    Nie znam się na cukrach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We Wrocławiu jest dostępny w sklepach spożywczych

      Usuń
    2. to jest zwykły cukier trzcinowy :)

      choć równie dobrze można użyć - moim zdaniem - cukru brązowego czy melasy albo miodu (tu trzeba uważać, gdyż miód dodajemy ostrożnie)

      Usuń
  5. ale smakowita! korci, żeby zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie słoiczki stoją już w piwnicy,smak wyśmienity ,robiłam z 4 kilogramów i zrobię jeszcze ale tym razem z białej cebuli.Polecam dodanie tymianku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z białej też jest pyszna, wyglada inaczej ale smakuje równie wspaniale, tymianek bardzo pasuje, spróbuję:)

      Usuń
  7. Oo.. jutro zamierzam zrobić, ale zamiast cukru mam zamiar dodać miodu, a rodzynki zamienię na żurawinę :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu ciekawie zapowiada się ta konfitura .... i jakże pięknie ją opakowałas:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu ta konfitura jest moim niezbyt odległym odkryciem (ja jak zawsze zapóźniona:))

      Usuń
  9. w sklepach Mark Spenser na działach spozywczych mają taka konfiturę z czerwonej cebuli. I jak na kupna jest pyszna. Ale napewno nie ma jak homemade : )

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja robiłam też z dodatkiem dżemu z czarnej porzeczki i cassis (likier z czarnej porzeczki) - pycha.

    OdpowiedzUsuń
  11. W zasadzie bez żadnych zmian - no może bez rodzynek z a którymi nie przepadam - zrobiłem - i tak szczerze szaleństwo w smaku. Szczególnie super do pasztetu z cukinii ale w weekend spróbuję z wątróbką - powinien wyjść szał dla kubków smakowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda że pyszna, też bardzo lubię, pozdrawiam:)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...