gry online

6.08.2014

Cytrynowe ciasto ze śliwkami



Jabłka w ogrodzie jeszcze wiszą i dojrzewają, natomiast śliwki już są gotowe!  Upiekłam więc z nimi ciasto, które zadowoli amatorów wypieków mniej słodkich i o cytrusowej nucie. Polecam!





CYTRYNOWE CIASTO ZE ŚLIWKAMI
/blaszka 24x37 cm/*

*   2 I 1/4 szkl mąki pszennej
*  150 g rozpuszczonego masła
*  5 jaj
*  3/4 szkl cukru pudru
*  2 łyżeczki proszku do pieczenia s szafranem (lub bez)
*  sok i otarta skórka z 1 cytryny
*  szczypta soli

*  ok 1 kg śliwek typu renkloda,





Śliwki umyć, przekroić na pół i usunąć pestki.
Nagrzać piekarnik do 175stC z termoobiegiem  (180stC bez termoobiegu).

Całe jajka ubić z cukrem, dodać sok i skórkę z cytryny a na końcu stopione masło i ubić..  Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli , dodać do masy jajecznej i wymieszać do połączenia składników.

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem.  Przełożyć ciasto, rozłożyć śliwki przecięciem do góry.
Wstawić ciasto do piekarnika na 40 - 45 minut.
Wyjąć na kratkę,wystudzić przed krojeniem.
Smacznego!




* Używam najczęściej TEJ  formy, którą kupiłam jakiś czas temu w Lidlu.  Jest świetna, łatwo wyjąć z niej ciasto, jeśli piecze się na papierze to całość zsuwam tylko na deskę - nie niszcząc przy krojeniu  powierzchni blaszki.








9 komentarzy:

  1. Narobiłam sobie smaka na takie ciacho ze śliwkami! Piękny kociak :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ rozkoszny kot :)
    A ciacho musiało smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe, chyba czytasz w moich myslach i zachciankach. Wyobraz sobie , ze dzis po pracy i poraz pierwszy w tym sezonie kupilam na halowym targu sliwki. Jakie ? - renklody i wegierki. Sa pycha. Wlasnie je zajadam :) daj mi ta kicia albo wypozycz na baby sitting ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To juz nie dziecko i opiekunki nie potrzebuje:)

      Usuń
  4. Kasiu, czy te renklody to takie prawdziwe, najprawdziwsze, jak były w sadzie mojej babci? No tak, a skąd Ty masz to wiedzieć? ;) Bo mnie się wydaje, że teraz te niby renklody, czyli takie duże, jasne śliwki, które nieco przypominają dawne renklody, to jednak nie one są. Mają całkiem inny smak, a właściwie wcale go nie mają. :( Gdzie znaleźć prawdziwe?!

    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło. :)
    I nieustająco dziękuję za przepisy, z których chętnie korzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, moja renkloda to taka troszkę dziczka:) ma nieduże owoce, pestkę z nich wyjąć jest łatwo jak w węgierkach (tych prawdziwych) jest słodka i soczysta. Do ciasta lepsze są owoce mniej dojrzałe z wiadomych względów:) a czy ta moja to taka prawdziwa? moja mama mówiła że tak... no nie wiem, ale bardzo smaczna:)) dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ach, jakie smakowite ciasto zrobiłaś Kasiu! Pięknie i pysznie wygląda.
    Pozdrówki serdeczne :*

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...