gry online

21.05.2016

Sernik z rabarbarem i kruszonką kakaową



Kolejny wypiek z rabarbarem.  Połączenia sera, rabarbaru i kruchego ciasta kakaowego to połączenie niezwykle smaczne.
Inspiracją był sernik z bloga Kwestia Smaku , który niedawno upiekła Majana i powiem szczerze, że mnie skusiła.  No i upiekłam ... swoją wersję :) 
Moje ciasto nieco różni się od oryginału, wprowadziłam kilka zmian i upiekłam w większej formie.  
Polecam!





SERNIK Z RABARBAREM I KRUSZONKĄ KAKAOWĄ
/forma o śr 28 cm/

ciasto kakaowe:
*  2 szkl mąki
*  180 g masła
*  1 jajko
*  1/2 szkl cukru
*  1 łyżeczka proszku
*  3 łyżki kakao

Połączyć mąkę z proszkiem, cukrem, proszkiem do pieczenia.  Zetrzeć na tarce zimne masło, dodać jajko i śmietanę i wyrobić krótko ciasto.  Odłożyć 1/3 ciasta do lodówki.  Resztę rozwałkować i wyłożyć nim dno i boki tortownicy wyściełanej papierem do pieczenia.  Rozłożyć na cieście arkusz folii aluminiowej i obciążyć grochem lub fasolą.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180stC na ok 15-18 minut.  Zdjąć folię i przestudzić ciasto.

masa rabarbarowa:
*  ok 80 dag rabarbaru
*  2 łyżki mąki ziemniaczanej
*  2/3  szkl cukru pudru
*  1 łyżka cukru z wanilią

Rabarbar umyć, obrać i pokroić na małe kawałki i wrzucić do rondla.  Posypać cukrem, pozostawić na 15 minut aż rabarbar puści sok.  Dodać mąkę, cukier waniliowy i dobrze wymieszać.  Podgrzewać na małym ogniu kilka minut, do momentu az całość się zeszkli i zgęstnieje.  Pozostawić do przestygnięcia.

masa serowa:
*  1 kg sera mielonego (można użyć gotowego z wiaderka)
*  1 szkl cukru pudru
*  2 jajka
*  1 i 1/2 budyniu waniliowego
*  100 g śmietanki 30%

Wszystko umieścić w misce i zmiksować do połączenia składników.
Wylać na podpieczony spód, na wierzchu rozłożyć równo rabarbar.  Całość przykryć warstwą ciasta, które po wyjęciu z lodówki zetrzeć na tarce.  
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180stC na ok 50 minut.
Ostudzić, można posypać cukrem pudrem.
Smacznego!



*


17 komentarzy:

  1. Wspaniały , kuszący , kolorowy , a ten ,,serniczek" na ostatnim zdjęciu ma ode mnie buziaka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniczek dziękuje i odwzajemnia :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ladny ten serniczek ;)
    Daj mi tego kotka ! On az sie prosi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co, tam kotów brakuje?

      Usuń
    2. Nie lubie rasowe, dlugo-wlose. Ja lubie szaro-bure i laciate ;D
      A ten serniczek tez mozna by bylo w mala paczuszeczke wlozyc i wyslac ;)

      Usuń
  4. Kasiu, cudowny serniczek! Prawda, że pyszny?
    Smakowite zdjęcia, aż bym jadła i jadła.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubisz Tadka Nalepe ?
    - ja tez :)
    choc to muzyka nie naszych lat, raczej rodzenstwa :D

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest muzyka moich lat...

      Usuń
    2. Kotku, jak Cie Mamusia w kolysce lulala ;D

      Usuń
    3. Jak mnie mamusia lulała, to śpiewała Koterbska :)

      Usuń
    4. noooo z wyprzedzeniem powiem, ze byla to dla Ciebie kotku pierwsza podstawowki, nie dalej, kiedy Tadziu dawal blusowego czadu ;D

      Usuń
    5. I dodam jeszcze kotku, ze pewnie do kolyski mamusia nucila "Augustowskie noce" albo "Serduszko puka w rytmie cha cha" ;DD
      I pewnie te senne melodyje sprawily, ze dzisiaj lubisz "ostra jazde i rock" ;DDD

      Usuń
  6. wspaniały sernik, ostatnio jestem serniko-maniaczką - zorientowałam się że nie mam dobrego przepisu na sernik i szukam tego idealnego:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu aż u nas pachniało tym sernikiem:) Cudowny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo smaczny, a ten rabarbat... mmmm :)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...