gry online

5.03.2017

Brownie bez mąki pszennej i wiosna



Poczułam powiew wiosny, choć to wciąż jeszcze zima.
Ciepło zachęca do pracy w ogrodzie. Dzisiaj szukaliśmy z psami wiosny ale... wciąż jeszcze buro i mimo ciepła jakoś mało wiosennie.  Jedynie przebiśniegi i maleńkie żółte kwiatuszki rannika znalazłam.  Bukszpany szykują się do kwitnienia, tulipany wyszły z ziemi, zaczatki przyszłych maków też już widać, i to chyba wszystko.  A... i jeszcze ptaki - śpiewają i śpiewają, pewno już szykują gniazda 😊  
To tyle w temacie wiosny,  jeśli nadal będzie ciepło, to w najbliższych dniach wszystko szybko wystrzeli w górę, na to własnie czekam.





Tymczasem upiekłam brownie z migdałami i morelami, z użyciem mąki żytniej i z ciecierzycy.
Ciasto upiekłam w tortownicy o śr 26cm , można również zrobić to w formie kwadratowej.  
Mocno czekoladowe - jak to brownie - bardzo smaczne, choć bez wiosennej zwiewności 😊
Polecam!




BROWNIE Z MIGDAŁAMI I MORELAMI 
/bez mąki pszennej/

*  200 g czekolady deserowej (u mnie 'Jedyna' z Wedla)
*  3 jajka
*  1 szklanka drobnego cukru
*  180 g masła
*  1/2 szkl mąki żytniej chlebowej (typ 720)
*  1/2 szkl mąki z ciecierzycy
*  2/3 szkl migdałów
*  1/2 szkl suszonych moreli

W rondelku rozpuścić masło, dodać pokruszoną czekoladę i cukier.  Mieszać podgrzewając na małym gazie (nie gotować!) do rozpuszczenia składników. Lekko przestudzić.  Do miski wbić jajka , dodać masło z czekoladą i cukrem i dokładnie wymieszać rózgą, dosypując przesianą mąkę. Na końcu wrzucić obrane migdały i pokrojone morele.
Wymieszać i  przełożyć ciasto do formy (dno wyłożyć papierem do pieczenia).
Piec w temp 160stC przez 30 minut. Przełożyć foremkę na kratkę, po 15 minutach można ciasto wyjąć z formy.
Kroić po przestudzeniu.
Smacznego!


















10 komentarzy:

  1. Pycha! Wygląda na bardzo wilgotne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Alez tu u ciebie slodko i pachnaco !
    A to jedno ze zdjec, tak jakby "wyciagniete" z mojego albumu ;)
    I podoba mi sie ta fraza: "... to w najblizszych dniach wszystko wystrzeli w gore, na to wlasnie czekam" - jak tez ;D
    Tu mozna zinterpretowac wiosne w roznoraki sposob ;D
    A brownie uwielbiam, z maka czy bez i tak uwielbiam. Wszystko, co czekoladowe nalezy przede mna CHOWAC :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis...nigdy ciasta lekkiego nie piekłam z mąki żytniej, ale wypróbuję jak tylko Post minie....
    Jeszcze buro, ale wiosna tuż, tuż o czym poświadczają rozśpiewane godowo niektóre ptaki....

    Posyłam serdeczności z południa Polski na zachód....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę zagladała do Ciebie i podziwiała ogród bo pewno niedługo wiosna będzie :) Ciasto polecam, zwłaszcza czekoladowym wielbicielom. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. ... "turla się" Ziemia w kosmosie...
    ... wiadomo i nie wiadomo...........
    ... co w następnej chwili nam przynosi...
    ... stoisz na swoim kawałku ziemi..........
    ... i niby wiesz, ale i nie wiesz................
    ... co skrywa pod sobą ..........................
    ... "pod" twoimi stopami........................
    ... na krańcu globu "do góry nogami"....
    ... zaglądam sobie do Ciebie z "ochami", "achami"...
    ... wiosna już się z grudek ziemi "wychyla"....
    ... u mnie zaś jesienna aura ziemię otula....
    ... ciepła jeszcze, gorąca..........................
    ... ale liście z drzew otrząsająca.............
    ... dlatego Twoje brownie skrzętnie zapisuję...
    ... psieski tylko w połowie są odbiciem lustrzanym...
    ... na Twojego "rudzielca" u mnie ....
    ... dwa "jamniory" w koce pozakręcane....
    pzdr. serdecznie Ursa, Kapsztad, RPA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie, dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Czy ta Poezja wyzej to dla mnie na Dzien Kobiet ? ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...