gry online

1.04.2019

Moja ulubiona pora roku, mój ulubiony chleb...








Tak, to moja ulubiona pora roku.
Choć tak naprawdę każdą porę lubię, w każdej znajduję coś wyjątkowego, każda zachwyca czymś innym - i to jest wspaniałe.
Ale wiosna ma to coś, pobudza, sprawia że chce się żyć!






Ten chleb smakuje nie tylko wiosną...wraca do mnie jak bumerang.

To jeden z wcześniejszych moich wypieków, kiedy nie miałam za wiele doświadczemia i wciąż szukałam swoich ulubionych smaków.  Piekłam wówczas chleby testując dziesiątki przepisów, czerpiąc inspirację z bardzo wielu źródeł - z książek, czasopism, internetu.  Wykorzystywałam każdą okazję, by wypróbować nową recepturę. Piekłam z blogerkami, brałam udział w wielu akcjach 'chlebowych', we wspólnym pieczeniu, które sprawiało mi sporo radości.  
Dzisiaj korzystam z kilkunastu przepisów, które sprawdziły się wielokrotnie i zachwyciły mnie i moją rodzinę.  
Jednym z wielu ulubionych jest chleb z książki Jeffreya Hamelmanna 'CHLEB'.
Zanim kupiłam tę książkę, często zagladałam na bloga Liski, tam znalazłam sporo przepisów na chleby mistrza.  Ten należy do Liski ulubionych i stał się też moim ulubionym.






Zacytuję fragment posta z bloga 'pracownia wypieków':

"Przepis pochodzi z książki Jeffreya Hamelmanna, o którym wielkokrotnie wspominałam, ponieważ jest to mistrz nie tylko piekarnictwa, ale również uczenia innych techniki. Człowiek, który nie żałuje swojego talentu ani wiedzy i dzieli się nimi z taką precyzją, że za każdym razem, kiedy sięgam do jego książki, nie mogę wyjść z podziwu.

W książce jest 118 przepisów. 31 z nich już przerobiłam, w tym wszystkie chleby na zakwasie.

Ten chleb w książce nosi nazwę 66 Percent Sourdough Rye - chodzi o to, że 66% mąki użytej do jego wypieku, to lekka mąka żytnia, którą w Polsce można dostać jako "żytnią chlebową" lub mąkę żytnią typ 720. W przeciwieństwie do razowej mąki żytniej (typ 2000), pełnej otrębow i raczej ciemnej, ta mąka jest lekka i jasna. 
Chleb, jaki z niej powstaje ma sprężysty miąższ z regularnymi dziurkami. Taki, powiedziałabym, staropolski chleb, jaki zwykliśmy kupować dawniej.
Jest to mój absolutnie najdoskonalszy wypiek. Nic się z nim nie równa."







Przepis na ten pyszny pszenno-żytni chleb jest na moim blogu od 10-ciu lat, a znajduje się TU.
Wspominam o nim, bo w ostatni weekend właśnie go upiekłam i... znowu się zachwyciłam 😊
Jeśli ktoś lubi żytnie chleby, o wspaniałym miąższu, aromatyczne, wilgotne - to ten przepis jest dla niego. Ja zawsze dodaję do ciasta chlebowego kminek, jednak nie jest to konieczne.
Polecam! 








12 komentarzy:

  1. A ja od wielu lat pieke chleb z dopalaczem z tej strony i jest to moj numer 1 chleb. Bardzo dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło, że znalazłaś na moim blogu swój ulubiony chleb, pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanks for the information your article brings.

    OdpowiedzUsuń

  4. I got really good information from this content, thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fabulous, what a weblog it is! This blog provides valuable information to us, keep it up.

    OdpowiedzUsuń
  6. Thank you for visiting the topic.

    OdpowiedzUsuń

  7. Appreciate it for helping out, excellent info

    OdpowiedzUsuń
  8. Nicee post!!Thanks for sharing this quality information with us. I really enjoyed reading.

    OdpowiedzUsuń

  9. It is always so interesting to visit your site. What a great information, thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń

  10. its an amazing website, I really enjoy reading your articles.

    OdpowiedzUsuń
  11. Aw, this was an extremely nice post.

    OdpowiedzUsuń

  12. Your blog got me to learn a lot, thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...