gry online

12.08.2011

Cukinia z pomidorami



Cukinię uwielbiam!
Nie wyobrażam sobie lata bez niej.
Właściwie to i te sprzedawane jesienią czy wczesną wiosną - oczywiście szklarniowe lub importowane- kupuję zawsze kiedy zobaczę na sklepowej półce.  Jakoś nie mogę im się oprzeć:)  Teraz jest ich najlepszy czas, wykorzystuję więc cukinię do czego się da.  Bo to doskonałe warzywo nie tylko do obiadu,  ma bowiem  wszechstronne zastosowanie.
Bardzo lubimy chleb z cukinią  który piekę najczęściej właśnie w lecie. Co najmniej kilka razy w sezonie robię leczo z dodatkiem cukinii, cukinię nadziewaną , dodaję ją do makaronu otrzymując szybki i pyszny obiad itd. itp.   Kiedy nie mam pomysłu na obiad lub kolację, przygotowuję cukinię z pomidorami (obydwa warzywa obecne w mojej kuchni przez cały sezon).  To też szybkie, nieskomplikowane i pyszne jedzenie.  Polecam!


CUKINIA Z POMIDORAMI

/na 4 osoby/

*  3-4 cukinie
*  3 małe cebule
*  3-4 pomidory
*  oliwa z oliwek
*  sól, pieprz, czubryca, oregano, bazylia
*  koperek lub natka pietruszki

Przygotować większy, płaski rondel.
Cukinie umyć, osuszyć i pokroić w plastry o gr 1/2 cm.
Cebulę obrać i pokroić w półplasterki.
Pomidory obrać ze skórki i pokroić.
Na rozgrzaną oliwę wrzucić cebulę, jak się zeszkli dodawać partiami cukinię. Obracając łopatka aż zmięknie, dodać pomidory i przyprawy.  Poddusić do momentu az pomidory zaczną się 'rozpadać' (ok 10-12 minut).
Zdjąć z ognia, podawać z pieczywem, ziemniakami, ryżem lub jako dodatek do mięsa. Smacznego!





*




8 komentarzy:

  1. do cukini wciąż się przekonuję :) podoba mi się ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zobaczyłam tytuł posta to pomyślałam "uwielbiam cukinie..." :) Ostatnio za nią szaleję i na pewno wypróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie szybkie, jednogarnkowe i warzywne dania.
    lekkie i smakowite ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie odkryję Ameryki, gdy powiem że cukinia jest fenomenalnym warzywem :D Nadaje się do tak wielu różnorodnych potraw - duszona, pieczona, marynowana, nadziewana, no i oczywiście na surowo także. Jestem jej wielbicielką od lat. Narobiłaś mi smaka ogromnego ;)Po długim weekendzie w pewnością cukinia wjedzie na mój stół! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. lubie cukinie i takie smakowite danie bardzo mi odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze przepadam za grillowaną cukinią ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznosci. I ja uwielbiam cukinie. W kazdej postaci. Prawde mowica to latem moglabym jesc ja codziennie :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. oj ja też uwielbiam cukinię ....tak łatwo mozna z niej coś pyusznego wyczarować:) ... pozdrawia Kasieńko:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...