gry online

18.03.2017

Tort z 'Oreo'




Będąc na kawie w Costa Coffee, za namową córki zamówiłam kawałek torciku Oreo.  Powiem szczerze, że nie przepadam za kawiarnianymi słodkościami, czasem jednak jestem pozytywnie zaskoczona.  Tak było też w tym przypadku (choć same ciastka 'Oreo' wcale nie należą do moich ulubionych).  Muszę przyznać, że ciasto było bardzo smaczne, a z kawą komponowało się wprost idealnie.  Był to torcik czy raczej tarta, chyba bez pieczenia (ale głowy nie dam), ze spodem ciasteczkowym, warstwą kajmakową i masą śmietanową z wierzchu.  Połączenie trafiło w moje gusta, ciasto wcale nie lekkie a jednak rozpływajace się w ustach, nie sprawiające, że po zjedzeniu czułam ciężar słodyczy.  Po prostu pyszny torcik.




Postanowiłam zrobić w domu podobne ciasto. To moja wersja, inspirowana tym z Costa Coffee. Spód mocno kakaowy upiekłam w tortownicy o śr 26cm, na to warstwa masy kajmakowej (gotowej) i zwieńczenie z masy śmietanowej z serkiem mascarpone.  Dekoracja z ciastek Oreo.  Połaczenie bardzo smaczne, szczerze polecam!


TORT  Z 'OREO' 
/forma o śr. 26cm/

spód:
*  3 jajka
*  4 łyżki drobnego cukru
*  1 łyżka cukru waniliowego (ewntualnie esencja waniliowa, lub cukier wanilinowy)
*  2 czubate łyżki kakao
*  2/3 szkl mąki tortowej
*  1 łyżeczka proszku do pieczenia
*  1/3 szkl oleju roślinnego
*  8 ciastek oreo - pokruszonych , bez nadzienia, które można dołożyć do masy serowej (albo zjeść 😉)

Piekarnik nagrzać do 175 stC (bez nawiewu).
Do miski wbić całe jajka, wsypać cukier i cukier waniliowy - ubijać przez chwilę (niezbyt długo). Dolać olej i znowu chwilę ubijać. Potem dosypać mąkę i proszek do pieczenia i przesiane kakao. Razem wymieszać na niskich obrotach mikserem lub warzechą.  Na samym końcu wsypać pokruszone ciastka 'oreo' i wymieszać.
Formę wysmarować masłem i obsypać mąką. Przełożyć ciasto i wstawić do upieczenia na 22 minuty.
Sprawdzić patyczkiem czy jest upieczone. Wyjąć na kratkę i ostudzić.

na wierzch:
* masa kajmakowa

*  400 ml śmietanki 30%
*  200 g sera mascarpone
*  pokruszone nadzienie z ciastek oreo 
*  1 łyżka cukru
*  1 łyżka cukru waniliowego

do dekoracji:
*  8 ciastek oreo

*  2 łyżki kakao
*  2 łyżki cukru
*  3 łyżki mleka
*  1 łyżka masła

W rondelku rozpuścić cukier, mleko i kakao ciągle mieszając. Zdjąć z ognia, dodać masło i mieszać aż się rozpuści i połączy z pozostałymi składnikami. Ostudzić.

Schłodzoną śmietanę ubić na sztywno, dosypać cukier i cukier waniliowy, po czym dodawać po łyżce mascarpone i pokruszone nadzienie z 'oreo'.  Ubić do połączenia składników. **

Na ostudzonym cieście rozsmarować równomiernie kajmak, na to masę śmietanową, a wierzch udekorować ciastkami oreo i kleksami czekolady.
Smacznego!

** Dla lepszej sztywności śmietany można dodać zagęstnik (np. śmietan-fix) lub rozpuszczoną w  małej ilości ciepłaj wody 1 łyżkę żelatyny.



*


5 komentarzy:

  1. Pychota.....już mam na niego ochotę, ale poczekam na Święta....

    Załączam serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pychota. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Tort na wypasie! Wierzę, że był obłędny :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. O jej....No dostałam ustnego slinotoku na widok tego tortu !!!!! :-)))))

    OdpowiedzUsuń
  4. O jej! Na pewno jest o bajkowym smaku!
    Przepis zapisałam:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...