gry online

4.06.2009

Placek na maślance, szybki i pyszny...



Truskawkowy sezon w pelni, upieklam więc ciasto które rekomendowala Atina.
Przepis znalazlam wczesniej na forum Cincin autorstwa Tobatki.



Maslankę stosowalam do wypieku chleba, lecz ciasto pieklam pierwszy raz z jej użyciem.
Placek jest bardzo smaczny...powiem więcej, jest pyszny. Ponieważ wykonanie jest bardzo proste, a owocowy sezon wlasnie się zaczyna, myslę więc że warto ten przepis polecic.



Ja upieklam ciasto z truskawkami, ale dojrzewają wlasnie wisnie, porzeczki, agrest, jablka, sliwki... oj będzie z czym piec następne!

Przepis cytuję za Tobatką:

PLACEK NA MASLANCE Z OWOCAMI

Ciasto:
1 szkl maślanki
1 szkl cukru
2,5 szkl mąki
3 jajka (całe)
1 mały proszek do pieczenia (lub 3 łyżeczki)
0,5 szkl oleju
1 cukier waniliowy

Wszystko wrzucić do miski, wymieszać i wylać na blachę.

Kruszonka:
0,5 kost masła lub margaryny (ja używam najchętniej Kasi)
mąka
cukier

Ugniatać, aż wyjdzie kruszonka - mąki i cukru dając "na oko"

Na ciasto wyłożyć owoc jakiś - świeży, sezonowy lub kompotowy (wiśnie) lub jabłka (w kostkę lub starte na wiórki), a na to kruszonkę.

Piec ok. 30-35 min w temp 175 st. C.

Ciasto to robi się dość szybko, jest pyszne, puszyste, cudnie wilgotne w środku, udaje trochę drożdżowca (wiele osób się dziwi, jak udało mi siuę upiec tak wilgotnego drożdżowca).


Moje uwagi:
1. Miksowalam najpierw jajka z cukrem, pozniej dodalam olej, potem maslanke i resztę skladników.
2. Kruszonkę zrobilam z: 100g masla, 100g maki i 100g cukru brązowego.
3. Użylam blaszki 25x35 cm.
4. Często piekę dłużej niż mówi przepis  tzn 45-50 minut.

Polecam!

68 komentarzy:

  1. Cieszę się, że ciasto smakowało, bo jak zaczęłam czytać posta, to myślałam, że jednak Ci nie podeszło:) Pysznie wygląda:) Też czekam juz na inne owoce:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też je upiekłam :))) Już czekam na wiśnie, będzie tez pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam wielką ochotę na takie właśnie ciasto i też upiekłam , tyle , że nie na maślance , ale wygląda bardzo podobnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też je robiłam,jest wspaniałe!:) Także z rabarbarem :) Mysle,ze z wiśniami czy sliwkami też będzie wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Jutro skorzystam. Dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada cudownie!!! Pieke w sobote!

    OdpowiedzUsuń
  7. pieklam wlasnie pare dni temu :) pyszne jest i na pewno tez bede piekla z roznymi owocami wlasnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ktoś niedawno o zrzucaniu kilogramów wspominał... jesli to jest zalecana metoda, to jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  9. Atina smakowało oj tak...już nie ma!

    Kasiac prawda ze pycha? tez czekam na wiśnie.

    Evenka bo to pora na takie ciacha najlepsza!

    Majana zgadzam się- pyszne!

    Ata upiecz koniecznie.

    Ania ciekawe czy bedzie Ci smakowało...

    Gosi@ prawda że pycha?

    Ori to jest metoda dla tych co chca pocwiczyc silną wolę i schudnac...albo po upieczeniu ciasta szybko wyjśc na spacer...po godzinie mozna wrócic :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Chociaz u mnie caly czas cieplo to i tak tylko w okresie europejskiego lata nachodzi mnie ochota na takie lekkie ciasta z owocami i musze cos upiec ...koniecznie z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Magoldie bo właśnie teraz smakują takie ciasta wspaniale...

    OdpowiedzUsuń
  12. oj ,będzie z czym piec to ciasto ,pierwsze zrobię z truskawkami:)
    Bardzo smakowite to twoje ciasto Kass

    OdpowiedzUsuń
  13. Kass, cisato wyglada bardzo smakowicie, juz myslalam ze kruszonka tylko z drozdzowym, a tu prosze moze z maslankowym to tez byc to? :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak mówiłam, tak zrobiłam! Upiekłam i jest pyyyycha!! Dziękuję za przepis. Już zachomikowałam w moim zeszycisku :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. margot, buruuberii - dziękuje i zachęcam do upieczenia!
    Ata - cieszę się!
    Pozdrawiam, życzę miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kass, czy pamietasz moze ile dalas truskawek? Bede dzis piec i chociaz tak na oko chcialabym wiedziec.
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  17. W zastępstwie Kass się wymądrzę ;-) - wyszło mi ok, czyli pi razy oko 1/2 do 3/4 kg. Nie ważyłam!! Po prostu - tyle wlazło ;-D

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu ja dałam 70dag truskawek, moje były duże więc przepoławiałam i układałam krojeniem do góry...

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzieki Wam mile Panie! Ciasto wyszlo pyszne!!!Bedzie u mnie czesciej goscic.

    OdpowiedzUsuń
  20. Upiekłam! :D Z truskawkami :)))) Wyszło wspaniałe, wilgotne, słodkie, pachnące! :) Już ląduje w ulubionych przepisach :) Dziękuję Kass :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Ma cudowne puchate wnetrze:) Bardzo mi sie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. jutro pieke

    OdpowiedzUsuń
  23. Daj znać jak smakował:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzieki za SUPER przepis .Pieklam juz pare razy i zawsze wychodzi.Dzisiaj nawet poeksperymentowalam i zamiast owocow dalam gotowego maku i rowniez wyszedl przepyszny!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez bardzo lubię to ciasto, w sezonie owocowym pieke je często, cieszę się że smakuje i wiosennie pozdrawiam:)

      Usuń
  25. Wyglądało tak pysznie i apetycznie że też się skusiłam...na ryneczku zabrakło truskawek więc kubiłam rabarbar i wyszedł przepiękny...zakalec:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi... to jest wilgotne ciasto więc trzeba sprawdzić patyczkiem czy się upiekło, lepiej dłużej potrzymać w piekarniku jeśli nie mamy pewności czy jest już dostatecznie wypieczone, przyznam że mnie zakalec nigdy się nie przytrafił mimo iż piekę to ciasto regularnie, pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dziękuję Kass za radę...wczoraj zanim przeczytałam Twój komentarz zrobiłam drugie podejście z truskawkami tłumaczącz sobie że może rabarbar za mokry ale wyszedł znowu zakalec:-) goście heroicznie chcieli go na stół i nawet skosztowali twierdząc że uwielbiają zakalce (za to zapiekane ziemiaczki z cebulką, marchewką i papryką również Twojego przepisu wszyscy zachwalali:-) ) wracając do ciasta, do 3 razy sztuka, dziś wyszło pyszne ale piekło się 50 minut, rzeczywiście wygląda i smakuje jak drożdzówka...korzystając z okazji dziękuję za wspaniałego bloga i pomysły

      Usuń
    3. Kamień z serca:) dobrze ze tym razem ciasto wyszło, i cieszę się że choć ziemniaki smakowały, dziękuję i pozdrawiam:)

      Usuń
    4. Czemu moje ciasto ma kolor ciemnej musztardy a nie takie żółciutkie jak na zdjecju?

      Usuń
    5. Piekąc kiedyś ciasto na sodzie i miałam taki sam problem, następuje reakcja ze spulchniaczem i ciasto ciemnieje. Natomiast z proszkiem do pieczenia nie zdarzyło mi się żeby ciasto ciemniało. Pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Właśnie dzisiaj upiekłam z jagodami i brzoskwiniami (bez skórki pokrojone w małe kawałki), wyszło tak pyszne, niebo w gębie. Ponownie dziękuję za cudowny przepis na letnie ciacho. Pozdrawiam i życzę dalszych smacznych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię to ciasto, cieszę się że smakuje, pozdrawiam:)))

      Usuń
  27. wciąż wychodzi zakalec .Dlaczego? Robię wszystko wg przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę nie wiem... mnie co prawda też raz zakalec wyszedł ale nawet nie pamiętam co wtedy zrobiłam nie tak...

      Usuń
  28. Te ciasto jest genialne!!! Wyszło wilgotne i bardzo wysokie. Robiłam z truskawkami, wszyscy chcieli przepis:D Smakuje niemal jak drożdżowe:) Super "podróbka":)

    OdpowiedzUsuń
  29. DOBRY PRZEPIS I,DOBRZE SMAKUJE............

    OdpowiedzUsuń
  30. NA PEWNO SKORZYSTAM....

    OdpowiedzUsuń
  31. te ciasto jest przewspaniałe...wszyscy się dziwili, że nie ma w nim drożdży..jutro robię z borówkami amerykańskimi:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piekę takie samo ciacho,jest super.Zawsze wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  33. A ja upiekłam z wiśniami w cukrze,które miałam w słoiku.Był przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  34. również chcę zrobić to ciasto, ale chciałam zrobić ze smażonymi jabłkami, niestety mam obawy czy się uda... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jabłka są w formie musu, to może być on zbyt ciężki, ale gdybyś upiekła to daj znać jak wyszło:)

      Usuń
  35. Dziękuje za odpowiedź :) tak są w formie musu i mam obawy czy nie wyjdzie zakalec :/ jeszcze pomyśle czy zrobić z tych jabłek czy z innych owoców :) pozdrawiam serdecznie. Izabela

    OdpowiedzUsuń
  36. mogę uzyć borówek amerykańskich ? :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Pierwszy raz zrobiłam placek a`la drożdżowy i w końcu mi wyszedł!! :D
    I tak wszyscy mówią, że to drożdżowy ;P
    Dzięki wielkie za przepis! :)

    PS Bałam się strasznie, ale się udało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się udało, pozdrawiam:)

      Usuń
  38. A czy wyjdzie z mrożonymi truskawkami? Albo z brzoskwiniami z puszki? Wolę się zapytać, żeby zakalec nie wyszedł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że powinien wyjść, trzeba tylko osączyć z płynów, robiłam z mrożonymi jagodami i było pyszne:)

      Usuń
  39. Witam,upiekłam ten placek z poziomkami,wyszedł przepyszny.Córka jak go skosztowała,to zapytała czy to ten mój wynalazek.Miała na myśli "Maślany placek drożdzowy",bo ostatnio piekłam dwa razy pod rząd.Jest Pani moją najlepszą "Książką Kucharską".Po prostu Bestseller.Co bym tylko nie piekła z Pani przepisów,wszystko się udaje. Pozdrawiam serdecznie, i życzę miłych wakacji. Halina

    OdpowiedzUsuń
  40. odkad znalazlam ten przepis, przestalam szukac innych ciast z owocami. ten jest latwy, pyszny i mozna uzywac czego sie chce do niego. owoce, orzechy zmieszane z cukrem i cynamonem, bakalie. super przepis. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ciasto jest bardzo smaczne, dziękuję i pozdrawiam :))

      Usuń
  41. Jakiej mąki i maślanki uzywasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąki tortowej i maślanki np. Milko, pozdrawiam:)

      Usuń
  42. Czy to ciasto maślankowe można zrobić z dżemem? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że tak, co prawda sama z dżemem nie robiłam ale sądzę że jak najbardziej można użyć dzem i będzie równie smaczne, pozdrawiam :)

      Usuń
  43. Nie miałam maślanki dodałam kefir, blacha też była trochę większa 25x38cm. Wyszło świetnie - piekłam ponad 50minut z termoobiegiem. Wątpię by komu kolwiek udało się upiec je w zalecanych 30minutach, to stanowczo za mało! Może dlatego wychodzą niektórym zakalce. Jak dla mnie trzy podstawowe zasady by ciastko się udało (poza wspomnianym czasem pieczenia) składniki muszą być w temp. pokojowej (owoce też nie mogą być zimne), maślanki są różne niektóre jak woda - lepiej używać tych gęstych, i nie za dużo owoców! Ja dodałam może 200gram brzoskwiń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagi, musze tylko dodać że piekarnik piekarnikowi nie jest równy, kazdy inaczej piecze - sama miałam 3 różne i w kazdym czas pieczenia był inny. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  44. Ją dzisiaj zrobię ale podwójną porcję

    OdpowiedzUsuń
  45. Pyszny musi być ten placek

    OdpowiedzUsuń
  46. Super przepis i absolutnie w moim guście;) Koniecznie muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  47. Apetycznie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  48. Wygląda pycha, niestety świeże porzeczki znalazłęm tylko na https://smakoszyk.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Jaką objętość ma u Pani szklanka? Czy to ta tradycyjna czy z tych mniejszych?

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...