gry online

21.04.2018

Sernik z bananami i masłem orzechowym




Sernikowa propozycja dla tych, co kochają banany i masło orzechowe (czyli także dla mnie!) 😊
Sernik łatwy i szybki w wykonaniu.  Spód z herbatników więc odpada robienie ciasta kruchego. Masę serową miksuje się bez ubijania oddzielnie piany. Pomimo kilku warstw przygotowanie ciasta zajmuje ok pół godziny,  potem pieczenie, chłodzenie i część najprzyjemniejsza czyli delektowanie się smakiem.   
Muszę jednak przyznać że trochę zawiodłam się, bo pomimo wyczuwalnych bananów i masła orzechowego, sernik jakoś nie powalił mnie...  Owszem bardzo smaczne ciasto, ale nie tego się spodziewałam. 
Do niedzielnej kawy jak znalazł . Inspiracją był przepis z bloga 'Mała Cukierenka".  Wprowadziłam kilka małych zmian i upiekłam ciasto w większej formie. Notabene bardzo ciekawy słodki blog,  można tam znaleźć niezwykle smaczne przepisy.
Polecam!





SERNIK Z BANANAMI I MASŁEM ORZECHOWYM
/tortownica o śr 26 cm/

spód:
*  200 g herbatników typu 'petit beure'
*  3 łyżki masłą orzechowego
*  1 łyżka masła

masa serowa:
*  1 kg mielonego twarogu (z wiaderka)
*  3 jajka
*  1 łyżka mąki ziemniaczanej
*  1 budyń waniliowy bez cukru
*  2 łyżeczki cukru waniliowego
*  200 g cukru pudru
*  4 kopiate łyżki masła orzechowego

warstwa bananowa:
*  3-4 banany
*  sok z cytryny
*  1 łyżka stopionego masła

Ciastka rozdrobnić w malakserze, dodać stopione masło i masło orzechowe - wymieszać.
Dno tortownicy wyłożyć równomiernie  herbatnikami z masłem i ugnieść palcami aby utworzył się spód ciasta. 

Banany pokroić w plasterki, zalać sokiem z cytryny i masłem. Wymieszać i rozłożyć na ciasteczkowym spodzie. 

Ser zmiksować z cukrem, cukrem waniliowym, mąką i budyniem, następnie dodawać po jednym jajku.  Po wymieszaniu wszystkich składników przełożyć masę serową do formy.
Masło orzechowe lekko podgrzać w kąpieli wodnej.  Rozłożyć na wierzchu sera kilka kleksów masła i wymieszać z serem patyczkiem, tworząc esy-floresy.  Uważać aby mieszając nie naruszyć warstwy bananowej.  
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 165 st C (grzanie góra i dół) i piec ok 1 godziny. 
Wierzch powinien się zrumienić.  
Wyłaczyć piec, uchylić drzwiczki i pozostawić w piecu ok 30 minut.  Wyjąć na kratkę, po 1-2 godzinach zdjąć obręcz z ciasta.  Jeśli sernik jest zimny, włożyć go na godzinę do lodówki, do stężenia.  Po tym czasie można jeść.  Wierzch można udekorować bitą śmietaną i plasterkami banana. 
Smacznego!



6 komentarzy:

  1. Pyszny. Chętnie zjadła bym kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja z wykorzystaniem bananów :>
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny serniczek! Najlepsze ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik kocham, masło orzechowe kocham i banany też! Muszę taki zrobić :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. orzechy i maslo, super połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...