gry online

6.09.2020

Kruche ciasto ze śliwkami i kruszonką



Już są!  
Śliwki oczywiście 😊
Ciasta ze śliwkami to jedne z moich ulubionych. Drożdżowe ze śliwkami jest pyszne, ucierane ze śliwkami tez jest pyszne, kruche ze śliwkami jest... bardzo pyszne! Serdecznie polecam!


KRUCHE CIASTO ZE ŚLIWKAMI I KRUSZONKĄ
/blaszka 20x30 cm/

*  2 szkl mąki tortowej
*  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
*  szczypta soli
*  1/2 łyżeczki cynamonu
*  180 g masła
*  1/3 szkl brązowego cukru demerara
*  3 łyżki mielonych orzechów lub migdałów
*  1 jajko
*  cukier waniliowy (lub wanilinowy)

*  ok 60 śliwek
*  2 łyżki bułki tartej
*  2  łyżki brązowego cukru
 
Posiekać masło z mąką, dodać cukier, cukier waniliowy, sól, proszek do pieczenia, cynamon, jajko i orzechy. Zagnieść kruche ciasto.
1/3 ciasta włożyć do lodówki. Pozostałym ciastem (2/3) wylepić dno foremki , wcześniej wysmarowanej masłem.  
Na ciasto wysypać bułkę tartą i ułożyć połówki śliwek - skórką do dołu. 
Posypać 2 łyżkami cukru trzcinowego. Wierzch pokryć równomiernie kruszonką (1/3 ciasta schłodzonego w lodówce). 
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stC na ok 35-40 minut. Powinno się  ładnie zrumienić. 
Wyjąć na kratkę, kroić po całkowitym wystudzeniu.
Można posypać cukrem pudrem.
Smacznego!




 

*



Bibergia 😊



7 komentarzy:

  1. Pyszności !!!
    p.s u mnie dziś było bardzo podobne ciasto, zniknęło tak szybko ,ze zdjęć nie było szans robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, to prawda - pyszności!
      ps. wcale się nie dziwię bo moje też zniknęło w mig 😊

      Usuń
  2. Ja także uwielbiam śliwki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto ze śliwkami, jak ja dawno go nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kruche ciasto. Moim zdaniem pasuje idealnie do śliwek. Takiego połączenia nie da się nie lubić.
    ar-speed.pl

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...