gry online

29.11.2014

NÓŻ SZEFOWEJ KUCHNI i ryba zapiekana z pomidorami



Jakiś czas temu otrzymałam tajemniczą przesyłkę, a w niej sympatyczny list od Karola Okrasy i  śmieszne - jak dla mnie -  urządzenie-klik do obierania jabłek:)...oraz zapowiedź kolejnej paczki z 'ostrą' zawartością:)




...i tak oto dwa dni temu zapukał do mnie kurier i wręczył mi pakiet z nożem szefa kuchni Karola Okrasy.




Dziękuję Lidlowi za tak miły prezent imieninowo-mikołajkowy:)

Nóż jest baaardzo ostry, póki co sprawuje się świetnie. Wszystko (uważajcie na palce!!) kroi bez zarzutu, np warzywa do potrawy poniżej.





Do tego dania nadaję się właściwie każda ryba morska, ja lubię ją z dorszem.  Można zamiast świeżych pomidorów użyć w zalewie ale... okazuje się, że lepiej wybrać te zapakowane do słoika, bo tych w puszce lepiej nie jeść!  Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem odsyłam TU  albo TU.  

RYBA ZAPIEKANA Z POMIDORAMI
/na 4 porcje/

*  4 filety z dorsza (lub innej ryby)
*  2 cebule
*  1 cytryna
*  4 pomidory rzymskie
*  1/2 szkl pomidorków koktajlowych
*  pęczek koperku
*  sól, pieprz biały, papryczka chili
*  kilka łyżek oliwy z oliwek
*  łyżka masła

Cebule obrać a cytrynę wyszorować, jedno i drugie pokroić w plastry.  Pomidory rzymskie obrać ze skórki i pokroić a pomidorki koktajlowe przepołowić.  Filety rybne opłukać wodą i osuszyćć ręcznikiem kuchennym.
Włączyć piekarnik nastawiając temperaturę 170st z termoobiegiem (lub 180stC bez).
Naczynie do zapiekania posmarować masłem.
Na dnie ułożyć warstwę cebuli, na to plastry cytryny.
Położyć płaty ryby, posolić, popieprzyć, dodać pokrojoną chili (lub nie), a na wierzchu rozłożyć gałązki koperku i pomidory.  Całość skropić oliwą.  Wstawić do upieczenia na ok. 40 minut.
Podawać z ziemniakami gotowanymi w łupinkach , ryżem na sypko lub  bagietką.
Smacznego!



*


Zawsze piękny Ostrów Tumski:)

Miłego weekendu!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...