gry online

17.01.2009

Delikatny sernik bez cukru


Sernik choć dietetyczny jest bardzo smaczny. Zamiast cukru użyłam słodzika, nie ma w nim dodatkowego tłuszczu (oprócz tego w serze) ani mąki pszennej. Wychodzi bardzo lekki, puszysty serniczek, przypominajacy w smaku ptasie mleczko. Ja dodałam do niego skórkę pomarańczową i ananas kandyzowany...wiem że to akurat niezbyt dietetyczne dodatki. Poprzednio dodałam trochę żurawiny i orzechy, mozna dodać inne bakalie, a jeśli ma być dietetycznie w 100% to trzeba poprzestać na orzechach...

SERNIK BEZ CUKRU

1 kg sera bialego zmielonego lub gotowego twarogu na sernik (ja używam z Piątnicy)
7 jajek
15 tabl. słodzika
skórka z 1 cytryny lub aromat cytrynowy
2 łyżki mąki żytniej 720 (można pominąć)
bakalie - według uznania
2 plaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Do miski miksera przełożyć masę serową i żółtka, razem zmiksować na gładką i pulchną masę. Dodać do masy rozpuszczony słodzik w 3 łyżkach gorącego mleka (wcześniej ostudzić!) Wsypać makę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, skórkę otartą z cytryny i ewentualnie bakalie. Wszystko dokładnie wymieszać, następnie dodać pianę z białek ubitą z odrobiną soli. Połączyć delikatnie i przełożyć masę do tortownicy o sr. 26cm wyścielanej papierem do pieczenia (lub podluznej blaszki).
Piekarnik nagrzać do temp. 180stC i wstawić sernik do upieczenia na ok. 1 godz i 20 minut (w razie potrzeby przykryć folią aluminiową aby zbytnio nie zbrązowiał).
Po upieczeniu wystudzić w blaszce, po czym otworzyć i delikatnie usunąć papier.

5 komentarzy:

  1. robiłam kiedyś bardzo podobny.Wyszedł puszek-pamiętam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robie podobny sernik.
    Ale zadnego slodzika - slodzik jest RAKOTWORCZY.
    Stwierdzone naukowo. I slodzik ma obrzydliwy posmak, cukier jest jednak lepszy.
    Poprostu dodaje sie mniej cukru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że słodzik nie jest zdrowy ale przepis powstał w czasie, kiedy mój m musiał być przez ponad rok na diecie przeciwgrzybiczej i o zadnym cukrze nie mogło być mowy, a słodkości lubił:) ale dziekuję za uwagi i komentarz, pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Zrobiłam go - i jestem nim pozytywnie zaskoczona - no pyszny wyszedł i puchaty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mnie też bardzo smakuje, pozdrawiam :)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...