gry online

2.01.2009

Piernik litewski


Choć okres wypieków swiątecznych mamy już poza soba to jednak o niektórych nie mogę nie wspomnieć. Do takich ciast które pieklam pierwszy raz i jestem bardzo usatysfakcjonowana efektem końcowym należy :PIERNIK LITEWSKI.
Pyszny, delikatny, mięciutki, nadający się do jedzenia zaraz po upieczeniu i nie wymagajacy leżakowania...oczywicie jak poleży to wyjdzie mu to tylko na dobre, bo po kilku dniach jest również mięciutki i pyszny. Zatem mozna go upiec wczesniej żeby przed samymi swiętami miec czas na inne wypieki, albo upiec tuż przed.
Myslę że ten piernik będę piekla nie tylko z okazji swiąt bo jest bardzo dobry!

PIERNIK LITEWSKI

skladniki:
25 dag mąki pszennej + 1 łyżka
25 dag mąki żytniej typ 720
15 dag masła
3/4 szklanki cukru
1 szklanka kefiru lub maślanki, jogurtu naturalnego (dalam kefir)
25 dag miodu
3 jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżki przyprawy do piernika
25 dag rozdrobnionych bakalii (orzechy - laskowe, włoskie, migdały; rodzynki; smażona skórka pomarańczowa; figi; daktyle; suszone śliwki i morele, itp.)
Jajka (w całości) ubić z cukrem.

Miód rozpuścić z masłem, wystudzić. Dodać ubite jajka, bakalie (wymieszane z łyżką mąki), przyprawę do piernika. Mieszając, wlewać kefir i partiami dosypywać mąkę z sodą. Masę przełożyć do formy wyłożonej papierem (ja pieklam w prostokątnej 25x20cm), piec około 50 minut w temperaturze 170ºC (piekłam 60min). Wystudzić, i polukrować lub polać czekoladą i udekorować.

2 komentarze:

  1. Zapisuje! kocham wszystko co piernikowe, a takiego jeszcze nie jadlam :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię wypieki piernikowe, ten smakował mi bardzo (rodzinie też!) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...