gry online

16.09.2009

Quiche z warzywami




Warzyw jest pod dostatkiem w ogrodach i na straganach. Warto wykorzystac bogactwo jesienne i przygotowac np. pyszną i pożywną tartę z mieszanką warzyw. Można tu zastosowac przerózna kombinacje warzywne, wybierając te ulubione lub upiec wg. poniższego 'zestawu', który ja preferuję.

Przepis na tą tartę pochodzi z książki Tessy Caponi-Borawskiej "Moja kuchnia pachnąca bazylią". W oryginale użyte są warzywa mrożone, ale można także upiec ze swiezymi. Wypróbowalam, jest pyszna!





QUICHE Z WARZYWAMI

ciasto:
/na formę o sr.28-30cm/

250g mąki /najlepiej krupczatki/
100g masla lub margaryny
2 lyzki kwasnej smietany
5 lyżek wody
szczypta soli

Wyrobic palcami jak kruszonkę, szybko zagniesc. Uformowac kulę, owinąc w folię spożywcza i schowac do lodówki.

W tym czasie przygotowac farsz.

nadzienie:

4 lyżki oleju slonecznikowego

1 marchewka
1 mala czerwona papryka
1/2 brokula lub malego kalafiora
1 cebula
1 malu por
100g fasolki szparagowej
1/4 malego selera
1/4 puszki kukurydzy
4 ząbki czosnku
1 lyżeczka oregano lub bazylii

Wszystkie warzywa (oprócz kukurydzy) umyc, obrac i pokroic:
-brokul podzielic w male rużyczki,
-cebulę i por w pólplasterki
-fasolkę podzoelic na mniejsze kawalki np. na pól,
-papryke,seler i marchew w drobne paseczki,
-czosnek w cienkie plasterki.

Rozgrzac olej, wrzucic cebulę i por, podsmażyc. Dodac czosnek, paprykę, seler i fasolkę. Mieszając podsmazac aż lekko zmiękną lecz nie będą rozpadające.Dodac brokul i ziola, chwile podsmazyc wciąż mieszając.
Zdjąc patelnię z kuchenki, dodac odsączoną kukurydzę, lekko calosc posolic i popieprzyc, wymieszac.

zalewa jajeczno-smietanowa:

250ml smietany 18 lub 22%
5 jajek
5-10 dag ostrzejszego sera żóltego
sól i pieprz do smaku

Roztrzepac jajka widelcem, dodac smietanę i razem wymieszac, ewentualnie trochę posolic i popieprzyc (nie za dużo!). Dodac starty ser i wymieszac.

Nagrzac piekarnik do 190stC.
Wyjąc ciasto z lodówki, rozwalkowac na wielkosc formy, pamiętając o wywinięciu brzegów. Wylepic wysmarowaną maslem formę. Wylożyc na to warzywa i zalac smietaną z jajkami. Można z wierzchu posypac dodatkowo startym serem (niekoniecznie).
Wstawic do upieczenia na ok. 1 godzinę.
Smacznego!



11 komentarzy:

  1. na dzisiejszy obiad miałam ochotę na coś warzywnego taka quiche byłaby w sam raz (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bogactwo warzyw! Ta quiche musiała smakować nieziemsko.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jakie pysznosci :) Duzo warzyw- to lubie najbardziej w quiche :)

    OdpowiedzUsuń
  4. swietna ta tarta jest z taka roznorodnoscia warzywek :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłam raz w życiu i mam ochotę na więcej, zwłaszcza po Twych zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kass, alez u Ciebie kolorowa, piekne rozgrzewajace zdjecia, az chce sie czlowiekowi warzyw :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna? No na pewno! Ale jaka kolorowa! :) Jak nadchodząca jesień. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No nareszcie Cię odnalazłam! Pogubiły mi sie moje ulubione blogi, jak zmieniałam szablon:( A widzę ,że i u ciebie wszystko się zmieniło:)
    Pięknie jest!O tym cudzie z warzywami to nawet nie wspomnę.Tak zgłodniałam,że pędzę do kuchni.
    serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam wczoraj swoje pierwsze quiche wg twojego przepisu tylko z innym nadzieniem (pieczarkowym z kurczakiem). Było wspaniałe! Dzięki za świetny przepis, który zagości u nas na stałe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przetestowałam przepis na spód. Nadzienie co prawda zrobiłam z tuńczykiem ale szczerze polecam ten spód. http://kaczodajnia.blogspot.com/2012/01/quiche-z-tunczykiem.html
    Dziękuję za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że wyszło smacznie, pozdrawiam:)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...