gry online

23.09.2010

Pierwszy dzień jesieni





Dzisiaj będzie sentymentalnie...
Mam słabość do starych zdjęć rodzinnych, do wspomnień z przaśnego dzieciństwa, do polskich filmów przed i powojennych np. 'Ostatni dzień lata'...  piosenek z tych filmów, np z filmu J.Hasa 'Pożegnania'...







...i do starych przepisów ...a że jesień właśnie się zaczęła (!!), to upiekłam kolejne jesienne ciasto z jabłkami, czyli 'Tartę serowo-jabłkową'.

Ciasto (wersja podstawowa) ma spód typowo 'tartowy', ale tym razem upiekłam je na innym spodzie. Muszę przyznać, że wersja pierwotna bardziej mi odpowiada.  Podaje przepis z ciastem oryginalnym ...i kolejny raz przekonuję się, że nie warto zmieniać czegoś, co jest sprawdzone i dobre...i niech tak zostanie!


TARTA SEROWO-JABŁKOWA

/forma o śr. 28cm/

ciasto:
250 g mąki krupczatki
*  125 g. masła
*  1/3 szklanki wody
*  1 łyżka cukru
*  szczypta soli.

warstwa serowa:
*  250g sera twarogowego
*  3 jajka
*  3łyzki cukru
*  1 łyzeczka mąki ziemniaczanej
*  2  łyzki cukru z wanilią


na wierzch:
*  3 jabłka

*  1 łyżka mleka
*  1 łyżka cukru brązowego
*  2 jajka


Ciasto:
Mąkę posiekać z masłem, dodać resztę składników i szybko zagnieść ciasto.  Owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na co najmniej 2 godziny.

Warstwa serowa:
Ser rozgnieść widelcem.  Jajka zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać do masy jajecznej ser i mąkę ziemniaczaną i krótko zmiksować.

Jabłka obrać i pokroić na kawałki.

Formę na tartę posmarować margaryną.  Ciasto rozwałkować i wyłożyć nim dno i boki formy.
Nałożyć masę serową,a na wierzch jabłka. Polać wszystko zmiksowanymi jajkami z cukrem i mlekiem.

Nagrzać piekarnik do 190stC.
Piec  przez 45-50 minut, po czym wyjąć i ostudzić.
Smacznego!







21 komentarzy:

  1. chyba jakaś telepatia- ja wczoraj w kółko tej piosenki słuchałam i postanowiłam dziś do posta wrzucić;)
    ale wykasuję bo co za dużo to niezdrowo ;)
    a ciasto aż się uśmiecha z tych zdjęć;0

    OdpowiedzUsuń
  2. Sentymentalnie, ale bardzo smacznie ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś sernik jabłkowy, myślałam że to nie jest fajne połączenie a nawet mi smakował, więc myślę że i Twoje ciasto by mi posmakowało (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Po ostatnich, moich przebojach z tartą, do tego typu deserow zniechęciłam się nieco.

    A tu i zdjęcia przemawiają i przepis brzmi zachęcająco ...A ! i najważniejsze -nic o rtozwałkowywaniu ciasta na 3mm nie ma ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Una torta deliziosa è vero riporta ai dolci ricordi, hai un delizioso blog ciao Stefania

    OdpowiedzUsuń
  6. Ah Jak bym zjadła kawałek takiego ciasta. ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj kass,pamietalam ze dzis pierwszy dzien jesieni,choc pogoda za oknem mowi zupelnie inaczej,jest pieknie slonecznie...lato narmalnie...na chwile zapominam o jesieni,choc piosenek chetnie poslucham bo tez lubie.No i poczestowalam sie ciastem....jeszcze nie robilam tarty,ale wstyd..

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też powitałam moją ukochaną porę roku szarlotką:-) Pozdrawiam gorąco, Skarbnico Szarlotek!

    OdpowiedzUsuń
  10. tarta z jabłkami musi być przepyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna tarta !:))
    A ten wróbelek jaki kochany:))
    Pozdrawiam Cię Kasiu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Co tam jesień! Tarta smakowita aż pachnie przez ekran.A ptaszek- słodki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mimozami jesień się zaczyna ...
    Ja też czasem jak zmieniam coś w starym, dobrym przepisie, to różnie to się kończy:)
    A tą tartę zjadłabym w obu wersjach! Śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  14. wspaniałe wejście w jesienny czas :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna tarta - w sam raz do kawy! Pozdrawiam i życzę miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  16. pierwszy dzień jesieni z taką tartą musiał być wyjątkowy! lubię takie serowe ciasta z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bym chciała tak spędzić pierwszy dzień jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ser i jabłka - to dla mnie też udane połączenie:) Mam kilka przepisów z tym duetem:)
    Piosenke lubię bardzo:)
    Kass, pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  19. To dopiero musiała być pyszna tarta ser i jabłka, - fajne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kass, w zyciu bym ni ewpadla by polaczyc ser z jablkami, a jak czytam i patrze na zdjecia, to sie przekonuje powoli :) Pozdrowienia Ci sle!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...