gry online

12.09.2010

Bułki z dżemem



Zimne, mokre od mgieł i rosy poranki, kurtki i kalosze w przedpokoju, opadające liście w parku, dynie w warzywniaku, śliwki i gruszki pod drzewami...
Wrześniowe światło ma wyjątkową barwę i ostrość, a wrześniowe dni mają wyjątkowy zapach...łapię ostatnie letnie promyki i zachłystuję się w ogrodzie powietrzem pachnącym jabłkami...zapisuję w pamięci każdą słoneczną chwilę...do lata jeszcze 3 pory roku...

Kilkanaście dni temu minęły dwa lata mojego blogowania, nie do wiary że już dwa lata piszę do Was...

Piekę ciasta ze śliwkami,  jabłkami... musy jabłkowe i grzybki marynowane już są w spiżarni...jemy knedle na obiad, kukurydzę na kolację...a na podwieczorek bułeczki z dżemem brzoskwiniowym...smaki jesieni.



Bułeczki powstały za sprawą Ewam, u której zobaczyłam pyszne bułeczki z marmoladą jabłkową. Tak apetyczne, że musiałam i ja sobie takie upiec. Przepis troszkę zmieniłam, ale idea pozostała:)



BUŁKI Z DŻEMEM

/na 12 bułek/

*  500g mąki pszennej
*  250ml  mleka
*  3 żółtka
*  40g świeżych drożdży
*  100g masła
*  2 łyżki cukru
*  1/2 łyżeczki soli
*  otarta skórka z cytryny i pomarańczy

*  mały słoiczek dżemu /u mnie brzoskwiniowy +
pomarańczowy z kiwi/

*  1 białko do smarowania
*  cukier brązowy do posypania

Z drożdży, łyżki mąki, łyżki cukru i kilku łyżek mleka zrobić zaczyn. Przykryć i odstawić na 10 minut aż podrosną. Żółtka utrzeć z cukrem.
Do większej miski (ja robię to w robocie) przesiać mąkę, dodać zaczyn, mleko, utarte żółtka i zarobić ciasto. Po kilku minutach dodać stopione masło i otartą skórkę z wyszorowanych cytrusów. Wyrabiać ok 6-10 minut az ciasto będzie odstawało od brzegów miski i będzie lśniące i elastyczne.
Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia aż podwoi objętość.
Blachy wyłożyć papierem do pieczenia.
Nabierać jednakowe kawałki ciasta , rozpłaszczać na okrągły placuszek, nakładać po łyżeczce dżemu lub konfitury i zlepiać 'w sakiewkę. Układać na blasze złączeniem pod spód, pozostawiając kilkucentymetrowe odstępy.
Białko roztrzepać i posmarować nim bułeczki. Z wierzchu posypać brązowym cukrem.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180stC na 20 minut. Studzić na kratce.
Smacznego!








21 komentarzy:

  1. Kass dalszych lat blogowania życzę! a bułki cudowne, z brzoskwiniowym dżemem smakowały na pewno pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie ten przepis. sama czesto z niego korzystam, jest swietny, Twoje buleczki tez :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bułki jak marzenie
    Kass, życzę sto lat , sto lat blogawania

    OdpowiedzUsuń
  4. Kass,wspaniałe bułki pełne owoców.Pychota!

    Życzę Ci wiele przyjemności z blogowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne puchate bułeczki z niespodziewanką w środku:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kass, bułeczki wyglądają tak pysznie! Jejku, aż mi się zachciało takiej smakowitości:)

    Kochana, wszystkiego co najlepsze z okazji rocznicy blogowania!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu, gratulacje na dwa latka :) Jesteśmy prawie bliźniaczkami blogowymi :)
    Bułeczki pyszne, jakie puszyste!
    U mnie też grzybki na spiżarniowej półce:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kass, buelczki wygldaja tek realnie i smakowicie... Przecudne:)
    A wiesz, ze u mojej mamy byo dzis 35 stopni na balkonie? Caly dzien lato:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aaaa, i no wlasnie... Ja Cie znam od niedawna i bardzo mi sie u Ciebie podoba.
    Wszystkiego dobrego z okazji blogowania - radosci najpierw z zycia, a pozniej z bloga i przede wszystkim radosci z wielu wyprobowanych przez Twoich czytelnikow przepisow!

    OdpowiedzUsuń
  10. kasieńku to wszystkiego dobrego i kolejnych tak owocnych lat z blogiem i Nami:)
    smakowicie te bułeczki wyglądają:) u Ewam też je widziałam i przepis mam już zapisany:)
    pysznosći:)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie tu u Ciebie i cieszę się, że piszesz :) a bułeczki są takie puszyste, że od razu zjadłabym dwie!

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelacja!!! piekne buleczki:)
    wygladaja przepysznie:)

    wszystkiego najlepszego z okazji 2 rocznicy blogowania:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kasiu! Ależ ona są apetyczne! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję kochane! nawet nie wiecie jak to cieszy i dopinguje, bo dla mnie największym bodźcem do działania są pochwały...tak już mam:)
    Powiem tylko że nie przypuszczałam że blog stanie się dla mnie taki ważny...a Wy wszyscy , że będziecie moimi (tak!) przyjaciółmi!
    Cieszę się że mam takich wspaniałych 'czytelników' , serdecznie Wszystkich pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdjęcia tak piękne i ciepłe, ze mam ochotę się zaprosić do Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kass, wszystkiego naj naj z okazji blogowej rocznicy i częstuję się bułeczką :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana!!!! wszystkiego najlpszego z okazji 2-go Rocznicy Bloga :):) oby jeszcze na dlugo starczylo Ci zapalu do wspanialych wypiekow i cudnych kwiatow do fotografowania :)
    Buleczke porywam z mila checia :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja również składam życzenia z okazji rocznicy i wszystkiego cudownego życzę temu blogowi i Tobie oczywiście, a bułeczki wyglądają znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kass ja Tobie rowniez zycze wszystkiego dobrego w dalszych dlugich latach blogowania,a w tym smacznego gotowania i pieknego pisania jak rowniez fotografowania ;)

    Buleczki jak zwykle cudne i apetyczne,wiesz..przypomnial mi sie moj sklepik szkolny w podstawowce, bo tam podobne bulki sprzedawali do dzis czuje ten smak,alez bym sobie teraz zjadla taka buleczke z cieplym mlekiem...sklepik byl po drodze do stolowki szkolnej a tam na dlugiej przerwie rozdawali gorace mleko w szklanych butelkach po smietanie:)...Gdzie te czasy???:(

    OdpowiedzUsuń
  20. SMACZNE BUŁECZKI...AŻ TUTAJ CZUĆ ICH ZAPACH

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...