14.05.2009

Mufiki z wisniami




Maj...czemu ten miesiac trwa tak krotko?



Wiosna na dobre rozgoscila sie w ogrodzie, drzewa owocowe przekwitly, a na miejscu kwiatow pojawily juz sie owoce. Pomyslec tylko ze jeszcze miesiac...moze poltora i bede zrywala wisnie....i tu wlasnie doszlam do sedna sprawy: mam jeszcze spore zapasy wisni z ubieglego roku. Staram sie je wykorzystywac w wypiekach, upieklam zatem mufinki nadziane wisniami z konfitury... musze przyznac ze wyszly bardzo smaczne! Polecam.



MUFINKI KAKAOWE Z WISNIAMI

skladniki suche:
* 2 i 1/4 szkl. maki
* 2 lyzki kakao
* 2 lyzeczki proszku do pieczenia
* 1/2 szkl. cukru brazowego

skladniki mokre:
* 1 szkl. mleka
* 2 jajka
* 4 lyzki oleju slonecznikowego
* 2 lyzki likieru wisniowego

* 1/2 szkl wisni z konfitury
* 1/3 szkl rodzynek

Skladniki suche wlozyc do miski i wymieszac.
Skladniki mokre wlozyc do drugiej miski i wymieszac.
Do suchych wlac mokre i polaczyc lyzka. Wymieszac krotko i przelozyc do 12 foremek mufinkowych wyscielanych papilotkami. Wstawic do upieczenia do piekarnika nagrzanego do 180stC. Piec ok 25-30 minut. Sprawdzic patyczkiem czy sa upieczone, jesli nie dopiec jeszcze 5 minut. Wyjac na kratke i ostudzic.

4 komentarze:

  1. Pyszne muffinki :)! Uwielbiam to połączenie wiśni z czekoladą :)...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też sobie uświadomiłam, że lodówka pełna mrożonych owoców! Czas upiec ostatnie ciasta z mrożonek...

    Zachęcające te Twoje muffinki, choć mnie trudno na nie namówić, wolę tradycyjne ciasto ucierane czy też jogurtowe w dużej formie, ale wiśnie - o tak!
    Pozdrawiam majowo, Kass :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kass, kochana, maj musi sie skończyć, żeby nadszedł czerwiec i czereśnie i porzeczki!pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie zdjecia sloneczene i wiosenne daja mi nadzieje, ze i tutaj slonce zagosci na dluzej. Na razie znika tak samo szybko jak sie pojawia. O i to jest kolejne polacznie, ktore lubie czekolada-wisnie :)
    Polka pozdrawia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly